۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۲
تعداد بازدید: ۲۵۶۳۸۹
نایب رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) در پی رسوایی مالی اعلام کرد که از سمت خود کناره گیری می‌کند.
کد خبر: ۶۷۳۲

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط ،  نایب رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) اعلام کرد که دو هفته قبل از پایان دوره خدمتش از سمت خود کناره گیری می کند.

این در حالی بود که افشای داده های مالی او در سال 2020 که اخیراً اصلاح شد، تردیدهایی را در مورد انجام معاملات بالقوه غیرقانونی ایجاد کرد.

کلاریدا که توسط دونالد ترامپ نامزد پست هیئت مدیره فدرال رزرو شد و در سپتامبر 2018 تایید شد، دستیار ارشد جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بود. روز دوشنبه فدرال رزرو اعلام کرد که استعفای او از 14 ژانویه اجرایی می شود.

 استعفای کلاریدا اندکی پس از گزارش رسانه ها مبنی بر زیر سوال بردن معاملات سهام او در فوریه 2020، درست قبل از تحولات بازار به دلیل شیوع ویروس کرونای جدید، صورت می گیرد.

کلاریدا ماه گذشته اظهارات مالی اصلاح شده‌ای را ارائه کرد و فدرال رزرو اعلام کرد گزارش اولیه وی حاوی "خطاهای سهوی" است.

طبق اطلاعات افشا شده، کلاریدا سهام سه صندوق سهام را در 24 فوریه فروخته بود.  درست چند روز قبل از اینکه پاول کمک‌های مالی بانک مرکزی آمریکا برای نجات اقتصاد آسیب دیده از همه گیری را اعلام کند. فقط سه روز بعد یکی از آنها را مجدداً خریداری کرد. وی ابتدا گفت که این بخشی از "تعادل مجدد پرتفوی از پیش برنامه ریزی شده" است.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، یکی از ماموران کمیته اخلاق فدرال رزرو نیز اعلام کرد که کلاریدا  "مطابق با قوانین و مقررات قابل اعمال که برای تضاد منافع وضع شده، رفتار کرده است."

دوره ریاست کلاریدا قرار بود در پایان ژانویه به پایان برسد. جو بایدن قبلاً لائل برینارد را به عنوان جانشین وی معرفی کرده است و قرار است جلسه سنا برای تأیید او روز پنجشنبه برگزار شود.

بر اساس این گزارش، این سومین استعفای بزرگ در بانک مرکزی آمریکا محسوب می شود که سؤالاتی را در مورد معاملات غیر قانونی بالقوه مطرح می سازد.

سپتامبر گذشته، دو نفر از رؤسای بانک فدرال رزرو بازنشستگی پیش از موعد خود را اعلام کردند./تسنیم

برچسب ها: استعفا
ارسال نظر
آخرین اخبار